1:35 – Opel 3.6-47 Omnibus, model w39 produkcja: Ludewig, wczesna wersja – RODEN
Prezentowany model to autobus produkowany przez Opla, zbudowany na podwoziu samochodu ciężarowego. Pierwotnie służył do przewozu 29 pasażerów. Seryjna produkcja rozpoczęła się w II poł. 1939 r. Wehrmacht i SS wykorzystywało je do transportu żołnierzy, jako polowe centra dowodzenia, centrale telefoniczne, piekarnie, pralnie, sanitarki oraz wozy propagandowe i naprawcze. Autobusy Opel Blitz 3.6-47 były używane do samego końca wojny. Ten model został przez autora zaaranżowany na ambulans. Tego typu pojazdami przewożono rannych żołnierzy do szpitali lub punktów medycznych położonych z dala od linii frontu.
Budowa modelu była czasochłonna. Nie wszystkie elementy były dobrze spasowane. Trzeba było korzystać ze szpachli i ścisków w celu zmniejszenia przerw pomiędzy niektórymi częściami. Wiele problemów przysporzyły też szyby, które producent przygotował na cienkiej folii – zarysowujący tylko ich kształt. Każdą trzeba było wycinać z folii. Po ich wklejeniu należało niesłychanie uważać, aby „nie wdusić” ich do środka, gdyż są delikatne.
Na złożony model nałożono szary podkład od Green Stuff Word. Następnie pojazd pomalowano kolorem Dunkelgelb od Vallejo Air. Potem z ręki aerografem nałożono kamuflaż wężykowy w kolorze Olivgrun od Vallejo Air. Autor postanowił zamalować w całości większość szyb. Tylko 4 szyby zachowały częściową przezroczystość. Tego typu malowanie było powszechne w strefie frontowej, na co wskazują oryginalne fotografie, gdyż szyby odbijały światło słoneczne, a nocą zapalone wewnątrz światło było widoczne z dużych odległości. Oznaczenia pojazdu sanitarnego malowano przy pomocy aerografu pomijając zastosowanie kalek producenta. W dalszej kolejności model pokryto filtrem Tan for 3 Tone Camo od Mig-a. Nieco później wykonano „biedronkę” przy użyciu 4 odcieni Oilbrusherów od Mig-a. Następnie zastosowano Wash for German Dark Yellow od Mig-a. Bardzo delikatny chipping zrobiono przy użyciu rozjaśnionego Dunkelgelb od Vallejo Air i Rust Tracks od Mig-a. Na koniec wykonano zachlapania stosując Turned Dirt, Fresh Mud i Loose Groud od Mig-a. Finalnie na dachu pomiędzy relingami zamocowano dodatkowe wyposażenie i faszynę ułatwiającą wydostanie pojazdu z grząskiego terenu.
Share this content:
Opublikuj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.