1025 modeli zgłoszono na 11 Inowrocławskim Konkursie Modelarskim 22-23 kwietnia 2017
9 grudnia 2017 Wigilijne Spotkanie Modelarzy Redukcyjnych
8 wyróżnień i jedna nagroda specjalna w ŁAMBINOWICACH na XVI Konkursie Modeli Redukcyjnych
Oszczędzając pracę żony, jedz gotowe makarony !
9 grudnia 2017 Wigilijne Spotkanie Modelarzy Redukcyjnych
14 wyróżnień i 1 nagroda specjalna w GRUDZIĄDZU na VIII Festiwalu Modelarskim
Rok 2017 ISMR - 147 wyróżnionych modeli i 41 pucharów i nagród specjalnych
9 grudnia 2017 Wigilijne Spotkanie Modelarzy Redukcyjnych

X Inowrocławski Konkurs Modelarski 2016

Inowrocławski Konkurs Modelarski

Inowrocławski Konkurs Modelarski

Z uwagi na szczegółową ocenę każdego modelu i ograniczony czas oceny, organizator zastrzegał sobie prawo do ograniczenia ilości przyjętych modeli.
Do konkursu mogło zostać przyjętych pierwszych 10 zgłoszonych modeli w każdej kategorii.
Jeden modelarz mógł zgłosić do konkursu maksymalnie dwa modele.
Modele mogły być wykonane z dowolnego materiału: polistyren, metal, blacha, drewno, karton, żywica.
Oceny dokonały komisje sędziowskie złożone z minimum trzech sędziów, poprzez przyznanie punktów wg. Regulaminu przedstawionego przez organizatora.
W klasyfikacji zostały wykazane punkty za każdy model. Pucharem został wyróżniony najlepszy model jednego modelarza.
Zwycięzcą został model, który uzyskał najwyższą liczbę punktów.
Nagrodzone zostały modele za 1, 2, i 3 miejsce.
Do modelu musiała być dołączona dokumentacja wg. Której model został wykonany.
 

Klasy Modeli:

MKS -1 Kartonowe Samoloty i Śmigłowce
MKP -1 Kartonowe Pojazdy

MPS-1 Plastikowe Samoloty 1:72
MPS-2 Plastikowe Samoloty 1:48 i większe
MPS-3 Plastikowe Śmigłowce wszystkie skale

MPP-1 Plastikowe Pojazdy 1:48 i mniejsze
MPP-2 Plastikowe Pojazdy 1:35 i większe.

 

Dokumentacja modelu plastikowego powinna zawierać:

Rysunki modelu , w czterech rzutach.
Tablice barwne lub fotografie które dokumentują malowanie modelu.
Dokumentację zdjęciową elementów, które zostały wykonane od podstaw, lub zostały wykorzystane zestawy waloryzacyjne- żywica, blachy fototrawione, metalowe golenie samolotów, gąsienice pojazdów pancernych, toczone lufy, itp. Chodzi głównie o pokazanie tych elementów wykonanych lub wykorzystanych do waloryzacji w modelu, których sędzia przy ocenie nie może dokładnie obejrzeć, bez dotykania, podnoszenia i obracania modelu.
W przypadku wykonywania elementów od podstaw, lub ingerencję w poprawianie bryły modelu, takie przeróbki powinny być udokumentowane rysunkami na podstawie których zostały wykonane detale, lub zdjęciami oryginalnych detali, najlepiej w trzech stron.
W przypadku waloryzacji i uzupełniania elementów z zestawu powinno być wskazane, jaki jest zakres poprawek.
Wykonanie na modelu śladów eksploatacji, powinno być udokumentowane. Sędzia powinien mieć możliwość oceny czy wykonane ślady wiernie odzwierciedlają pierwowzór.
Wykonanie na modelu nowych linii podziału blach, wykonanie nitowania, spawów, pogiętych blach, uszkodzonych błotników, śladów po uszkodzeniach pancerza od pocisków, powinno być udokumentowane, na jakiej podstawie zostały wykonane.
Obecność zawodnika nie jest obowiązkowa, ale jest wskazana, tak, aby zawodnik w rozmowie z sędzią mógł wyjaśnić, dlaczego tak a nie inaczej wykonał elementy w modelu, lub cały model.
Komisja pracuje razem, ale każdy sędzia indywidualnie wpisuje oceny w przygotowane arkusze oceny. Wypisane dla każdego modelu arkusze oceny sumuje sędzia sekretarz i zlicza ocenę końcową.
Ocenę końcową sprawdza i zatwierdza w protokole końcowym sędzia przewodniczący komisji.

Zasady przyznawania punktów podczas oceny.

Jakość wykonania modelu
5 pkt.
- Stopień trudności wykonania
5 pkt.
- Geometria, czystość i staranność wykonania, symetria i wzajemne położenie elementów

12 pkt.
- Ilość i jakość wykonanych elementów od podstaw.
Stopień skomplikowania, zgodność z oryginałem (zgodność z dokumentacją). Ilość i jakość wykonania uzasadnionych przeróbek w bryle modelu.

7 pkt.
- Jakość i sposób montażu w modelu elementów z żywicy, blachy foto trawionej, elementów toczonych.

10 pkt.
- Wykonanie, przedziałów załogi i transportowych.
Czystość oszklenia. Wykonanie tablic przyrządów pokładowych, foteli, pasów, paneli bocznych.

12 pkt.
- Silnik i zespoły napędowe.
Waloryzacja silnika, rury wydechowe, zespoły dźwigni i popychaczy,wały napędowe,instalacje, dysze.

8 pkt.
– Wykonanie zespołu podwozia.
Zawieszenie, przeguby, blachy osłon, koła ,golenie,instalacje, gąsienice.

10 pkt.
- Osprzęt zewnętrzny i uzbrojenie.
Karabiny, bomby, rakiety, wyrzutnie, zaczepy, zasobniki, zastrzały, naciągi, anteny, rurki, wnętrza otwartych luków, itp.

Malowanie i kalkomanie

17 pkt.
- Zgodność z oryginałem i dostarczoną dokumentacją malowanie modelu.
4 pkt.
- Jakość powierzchni, faktura położonej farby, jakość położonej kalkomanii.

Ślady eksploatacji

10 pkt.
- Wykonanie udokumentowanych śladów eksploatacji. ( obicia, zabrudzenia, zacieki, renowacje powierzchni,)

 


 

REGULAMIN OCENY MODELU KARTONOWEGO SAMOLOTU (kategoria standard)

20 pkt. -  Stopień skomplikowania modelu


Poprawność geometrii modelu:
 8 pkt. - ogólna bryła
12 pkt. - układ jezdny
10 pkt. - Spasowanie elementów
10 pkt. - Jakość ukształtowania powierzchni


Retusz krawędzi:
 5 pkt. - dobór koloru
 5 pkt. - kompletność retuszu


10 pkt. - Czystość wykonania modelu


Wykonanie elementów niekartonowych przewidzianych instrukcją budowy modelu (anteny, lufy, liny itp.)
 8 pkt. - jakość wykonania
 7 pkt. - malowanie
10 pkt. - Elementy dodatkowe (zmiany i dodatki nieprzewidziane w instrukcji budowy modelu, a wyszczególnione w dokumentacji)

 


WYNIKI KOŃCOWE KONKURSU
 
Do  konkursu zgłoszono 22 modele
 
Modele były oceniane przez  trzy komisje sędziowskie w składzie:
 
Komisja nr 1  sędziowała klasę MKS 1  i  MKP 1
1 Stanisław Śliwiński
2 Krzysztof Szeffner
3 Jerzy Cholewa
 
Komisja nr 2  sędziowała klasy MPS 1, MPS 2
1 Grzegorz Mądry
2 Wojciech Sokołowski
3 Marek Filzek
4 Marcin Wawrzynkowski

Komisja nr 3 sędziowała klasy MPS 3  MPP1  MPP2
1 Robert Pietrygała
2 Jacek Szafrański
3 Marek Pawlak
 
Sędziowie przyznawali punkty według regulaminu przygotowanego przez organizatora.
 
W wyniku oceny została ustalona następująca kolejność:

KLASA  MKS 1
1  Wiesław Kochanek      Boeing B-17G    86 pkt

KLASA  MKP 1
1 Witold Sadowski   JELCZ GCBA 13/48            92,3  pkt
   Witold Sadowski   STAR 21 SBM 2000/8         89,3  pkt
2  Radosław Mazur   Citroen Kegresse B2 10CV   77,3  pkt
3 Marek  Rosa       Kombajn zbożowy Vistula         52      pkt
  Marek Rosa           Ursus C45 z przyczepą            50,6   pkt

KLASA MPS 1
1  Jarosław  Gorczak    Caudron G III             89,75    pkt
2  Krzysztof  Łukiewski   PZL I-22 Iryda          85,5     pkt
3  Przemysław Litewka     Sopwith Baby        81    pkt

KLASA MPS 2
1 Przemysław Litewka       DFW C.V               92     pkt
2 Piotr   Wasiak        Tornado GR.4              89,75  pkt
3  Andrzej Ligocki       M-28 Skytruck STRAŻ GRANICZNA     86,75   pkt
4  Dariusz Dźwigała     Su 22 m4                                               85,25   pkt
5  Cyprian  Kokowski   Mitsubishi A6M5                                   83,75    pkt

KLASA  MPS 3
1 Andrzej Ligocki    AH-64D SARAF                                         85,3    pkt
2 Jacek Lewandowski   BOEING AH-64D APACHE LONGBOW    53,3  pkt

KLASA  MPP 1
1  Andrzej Lis Kujawski   T17E1 Staghound Nadwiślanin       70,6   pkt

KLASA  MPP 2
1 Andrzej Ligocki    PT-91 TWARDY                     81,6  pkt
2  Zenon Zborała    BTR-40 APC IDF                   57,3    pkt
3  Jacek  Kempiński   Corvette - scratch – metal     54,6  pkt

Sędzia główny
Grzegorz Mądry

 

Pliki do pobrania:

xikm-mistrzostwa.pdf
dodano: 2016-01-28
« powrót
Aeroplan

Hobby2000

Cobi

Dream

WAK

Mirage

IBG

Cembrit

Solino

Master

Bilmodel

Filar

Piekuś

ALTAIR

Wydawnictwo Wektor

Yahu

Muzeum Lotnictwa Kraków

Muzeum Wojsk Lądowych Bydgoszcz

MiniReplika

Pancerny Klin

Muzeum Marynarki Wojennej

FirsttoFight